loader image
Αρχική  /  Γιατί βιομεθάνιο;

Γιατί βιομεθάνιο;

Βιομεθάνιο στα δίκτυα διανομής:

Οι ευρωπαϊκές πολιτικές των ΑΠΕ συνολικά εδώ και πολλά έτη συγκλίνουν στην ορθολογικότερη αξιοποίηση του Βιοαερίου με την αναβάθμισή του σε Βιομεθάνιο και την διάθεσή του σε χρήσεις όπου παραδοσιακά χρησιμοποιείται το ορυκτό Φυσικό Αέριο.

Η τάση αυτή ενισχύθηκε πρόσφατα από οικονομικούς και γεωπολιτικούς λόγους κατόπιν της ραγδαίας αύξησης των τιμών του φυσικού αερίου στα τέλη του 2021 αφ’ ενός και των διαφαινόμενων ελλείψεων επαρκών ποσοτήτων στην Ευρώπη λόγω των επιπτώσεων της Ουκρανικής κρίσης αφ’ ετέρου. Το ουσιώδες αποτέλεσμα των τελευταίων αποτυπώθηκε στην απόφαση της Ευρωπαϊκής επιτροπής REPowerEU και ειδικότερα στο στόχο ετήσιας παραγωγής Βιομεθανίου 35 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ανά έτος μέχρι το 2030…

Στις μεταφορές:

Η λογική της αξιολόγησης της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης των οχημάτων προσμετρώντας μόνο αυτήν που συντελείται στο όχημα (tanktowheel) είναι στρουθοκαμηλική και στην περίπτωση των ΑτΘ παραπλανητική.

Η απειλή της κλιματικής αλλαγής είναι οικουμενική και συνεπώς το να μετράμε τις εκπομπές ΑτΘ ενός οχήματος στην «εξάτμιση» είναι στην καλύτερη περίπτωση εθελοτυφλία. 

Αγνοούμε έτσι τους δυο πιο ουσιαστικούς παράγοντες εκπομπών, που είναι αφ’ ενός το αποτύπωμα παραγωγής και μεταφοράς του καυσίμου (με τον παλιό όρο που ανάγεται στα υγρά καύσιμα welltowheel) και αφ’ ετέρου η κατασκευή και ανακύκλωση του οχήματος (αποτύπωμα κύκλου ζωής, life cycle emissions), εκπομπές που συντελούνται κάπου αλλού στον πλανήτη, αλλά επιμένουμε να αγνοούμε στο όνομα μιας ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ από-ανθρακοποίησης…

Δημοσιεύσεις φορέων:

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress